13 Ekim 2008 Pazartesi

Ormanda Kestane Avı

Geçtiğimiz cumartesi İstanbul’da çok şiddetli yağmur vardı. Plan yapmıştık ailecek kestane toplamaya şileye gidecektik. Yağmur çok şiddetli olunca planlarımız iptal oldu.

Şilede eşimin akrabaları oturuyor. Onlara telefon ettik gelemiycez çok yağmur yağıyor. Onlarda telefon da “hemen gelin burada yağmur yok” diyince biz dururmuyuz atladık arabaya doğru şileye. Alemdar’ı geçince yağmur yok oldu.


Şile – imren dere’ye uzun bir yolun artından varabildik. İmrendere köyü çok güzel her yer yeşillik.
(Kestane toplamaya ormana gittiğimiz için Bekir mert’i anneme bıraktım).













Fatma “-Araba yolu çıkamaz, çamura batar, traktörle dağa çıkacağız” diyince . Bizde tamam dedik bindik 8 kişi traktörün römork’una, dağa çıkarken manzara görülmeye değerdi.











Eşimle köyde çektirdiğimiz bir foto.
Diğeri de görüldüğü üzere kestane toplarken.

Akşamdan yağmur yağdığı için kestaneler hep yerlere dökülmüştü. Eşimle ben 15 kilo topladık. Bol bol temiz hava altık .
Ormanda bir mantar yetişiyor kocaman resmini çekmeyi unuttum ama tatı nefis hiç öyle mantar yememiştim. Mantarları toplayıp kilosunu 10 ytl den satıyorlar köyde .

Tandır; ekmek pişiriliyor içinde, ekmeği fazladan pişirip gelen turistlere satıyorlar köylüler. Yazın bahçe sebzeleri, meyve, arıcılık kışın kestane, mantar vs. işler yaparak geçimini sağlıyorlar.


“Kestane kum işinden çıkmış gerisini beğenmemiş” sözünü öğrenmiş oldum. (Bilmeyenler için) dikenli olan kısma kumişi diyorlar.

Not: resim netten alıntı.

İlk defa yukarıda gördüğünüz meyveyi yedim adı dağ çileği çok lezzetliydi. Traktör hareket halinde giderken bizde ağaçlardan kopara bildiğimizi yedik.

Eksiklerimiz;
Eldiven almayı unuttuk çünkü kumişi çok dikenliydi.
Küçük yoğur kovası kestane için, poşet yırtılıyor (neyse ki köyde kova çoktu).
En önemlisi çizme yada eski bir ayakkabı………

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bayıldım valla ne kadar güzel bir haftasonu geçirmişsiniz. Temiz hava, bol aktivite, yeni tadlar :)
Ahh ahhh böyle özgürce dışarıda geçirilen zamanları öyle özledim ki , yazını okurken orada hissettim kendimi. Bu arada kuzen'den ses seda yok mu? Artık gelmesi gerek miyor mu :)
Bekir mert'e öpücükler...

KelebekGibi dedi ki...

Ne kadar güzel bir gezi olmus. Bende isterim dogrusu epeydir dogayla icice olmadim, dag cilegide hic yemedim cok güzel gözüküyorlar.
Dogal ortamlari cok seviyorum bende.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Oh valla keşke bende olsaydım ne güzel bol oksijenin olduğu ormanda dolaşmak yemeye doyamadığım kestaneden toplamak:)) yasemin topladıklarındna bende istiyorum ayrıa dağ çileğide çok enteresanmış.bende ilk kez gördüm.ayrıca tatildeyken bende ilk kez frenk inciri yedim.ilkleri yapmayı çok severim.birdaha giderken benide götür olurmu:))

biolog77

Bekir Mert & Metehan dedi ki...

Başak: Bundan sonra ailece karar verdik her sene kestane toplamaya ormana gideceğiz çok eğlenceliydi. Ne yalan söyleyeyim ben kene vardır diye korktum, neyse ki hiç kimseye bir şey olmadan çıktık ormandan.

Her zaman özgürce dışarı çıkma şansı bulamıyorum. Bunları da iyi değerlendirmek lazım.
Kuzen meselesi önce anlamadım ama sonra çok güldüm. Haklısın kuzen yolu aşamadı GÜN SAYIYOR.

Bekir Mert & Metehan dedi ki...

Kelebek Gibi:Dağ çileğini de ben ilk kez orada gördüm. Tatı güzeldi gerçekten. Oğlum için kuş burnu topladım. Kuş burnu çayı da güzel oluyor.

Doğal ortamlar gerçekten çok güzel. Eğer inkanınız varsa gönlünüzce gezin..
sevgiler

Bekir Mert & Metehan dedi ki...

Ne demek reyhan istediğin kestane olsun veririm tabi.

Neden olmasın bir gün hepimiz birlikte kestane toplamaya ormana gideriz.
frenk incirini de ilk defa duydum nette baktım çok ilgin bir şey..
Reyhan bundan sonra sık sık görüşüp buluşalım.
sevgiler.

Adsız dedi ki...

inş cnm fırsat buldukça görürşüz.ben bugün kışlık temizliğe başladım,camlar,kenar köşe,ev havada.halılarıda yıkamaya verdim.velhasıl işler bitsin yapalım bir buluşma:)

reyhan

Adsız dedi ki...

SLM Geziniz süper olmuş İmrendereden agvaya gittikçe geçiyoruz Sürekli o tarafa gittigimiz halde kestane toplamaya gitmek hiç aklımıza gelmemeıstı Bizim için iyi bir fikir oldu sayende:)

Bekir Mert & Metehan dedi ki...

Reyhan: tamam sen işleri bitir. Havalarda şu aralar sıcakken bir buluşalım seninle.

Ayşe: Eğer fırsatınız varsa gidin toplayın, bu hafta sonu biter kestanenler. Köylüler geçimini oradan sağladığı için her gün topluyorlar.